CARA PENGIRAAN FOODPANDA

Selamat datang kepada yang baru join Team Vendor Foodpanda.

Mungkin yang baru join, tak tahu macam mana nak buat calculation atau pengiraan FP..

Mula mula, kena Kira Modal dulu, lepastu baru buat Pengiraan Foodpanda.. Bila dah Kira Modal, baru tahu untung, rugi dan berapa perlu mark-up..

Cara Pengiraan Foodpanda, Foodpanda diorang akan ambil 35% dari harga jualan. Cara Pengiraan Foodpanda , banyak caranya.. Antara cara yang aku tahu adalah :

1. 54%
2. 35%


Cara pertama : 54%




Cara kedua : 35%

-----------------------------------------------------------------


So, nak guna cara pengiraan yang mana mana, ikutlah... Janji korang dapat untung sikit pun jadi.. Jangan takde untung langsung, ok. Kalau nak meniaga dalam apps Foodpanda, memang kena terima hakikat, yang untung akan dapat sikit. Antara sebabnya, vendor tak perlu nak kena cari customer, customer yang cari kita. So, dekat situ, Foodpanda dah tolong kita carikan customer. Lepastu, mechant foodpanda pun tak perlu bayar sedebuk untuk dipakai, just diorang akan tolak dari 35% tu.. Bagi aku, untung dapat sikit pun, Alhamdulillah..rezeki jugak tu..

Kalau tanya aku guna calculation yang mana, aku guna cara yang pertama..Sebab lagi mudah bagi aku...